Coraz więcej osób decyduje się na stworzenie swojego własnego kursu i promowanie go za pomocą swoich social mediów albo innych kanałów sprzedaży. Często jednak zdarza się, że kurs zostaje przez nas umieszczony w sklepie i na tym nasze zainteresowanie nim się kończy. Po czasie jednak pieniądze nie zaczynają spływać, a problemem może być właśnie brak promowania. Jeśli chcesz zarobić na kursie, musisz czas go promować.
Pokaż odbiorcom, w jaki sposób prowadzisz narrację
Najważniejsze w przypadku sprzedawania kursu jest pokazanie, jak prowadzisz swoją narrację. Nie ważne, jaką wiedzą dysponujesz, jeśli nie jesteś w stanie jej przekazać, to nie uda Ci się zainteresować swoim kursem żadnego klienta. Dlatego dobrze jest udostępnić pierwszą lekcję za darmo albo na swoich social mediach umieszczać wycinki z kursu. Dzięki temu twoi odbiorcy będą mogli poznać sposób, w jaki prowadzisz swój kurs i zdecydować, czy jest on na tyle przystępny, żeby zdecydować się na zakup. Jeśli prowadzisz kurs dobrze, to wycinki czy pierwsza lekcja sama się obroni i zaczniesz na nim zarabiać.
Stwórz kanał pokazujący twoją wiedzę
Poza prowadzeniem kursu ważne jest to, czy w ogóle jesteś kompetentny. W końcu nikt nie chce kupować pełnego produktu od kogoś, kto całą wiedzę zebrał z Wikipedii. Prowadź więc osobny kanał, na przykład stronę na Facebooku, gdzie będziesz przekazywał niewielkie porcje swojej wiedzy, na tyle ogólne, żeby nie dać niczego za darmo, ale wartościowe i zachęcające do zapoznania się z resztą twojej twórczości. W ten sposób będziesz w stanie przekazać, że naprawdę znasz się na rzeczy, a do tego od razu rozbudzasz ciekawość odbiorców i ich potrzebę sięgnięcia po więcej, w tym wypadku po twój kurs.
Zdecyduj, do kogo kierujesz kurs
Częstym błędem twórców kursów jest nieokreślanie w ogóle, kto na takim kursie może skorzystać. Przez to reklamy są niejasne, nie wiadomo, na czym skupić się w czasie produkcji, a kiedy kurs wychodzi, nie możemy określić, komu będziemy go reklamować. Jeśli kurs jest zbyt ogólny, może nikogo nie zainteresować. Warto więc określić dokładnie, kto korzysta na sprzedawanej przez nas w ten sposób wiedzy. Jeśli to zrobisz, będziesz mógł od razu prowadzić kampanię pod te konkretne osoby, używają slangu, który rozumieją czy wybierać takie kanały sprzedaży, z których nasi odbiorcy korzystają najczęściej.